Sådan fik Altansmeden sat tempo i tilbudsgivningen

Ved hjælp af en low-code applikation fra Transformio fik Altansmeden meget bedre styr på kundehenvendelser og automatiseret deres kalkulationer

Udfordringen

Manuelle arbejdsgange forsinkede tilbudsgivningen

Da Claus Menne i begyndelsen af 2021 overtog driften af Altansmeden i Silkeborg, overtog han samtidigt en uddateret måde at behandle ordreforespørgsler på.

Processen var langsommelig, og foregik ved at virksomheden efter første kontakt fra kunden fremsendte et Word-dokument, som kunden blev bedt om at udfylde.

Herefter skulle informationerne og dataene fra dette dokument manuelt kopieres og indsættes i regneark for at beregne et tilbud eller overslag til kunden. Slutteligt skulle dette atter plottes ind i en mail, og manuelt sendes til kunden.

En proces der egentligt føltes overkommelig, men som Claus Menne nu vurderer, at deres nye, skræddersyede kalkulationsplatform fra Transformio sparer personalet tæt på en times arbejde pr tilbud.

tegning af kontorarbejder der hopper over forhindring
citationstegn

"Det gælder om at være så kosteffektiv som mulig i alle led i virksomheden, og for at komme nærmere det mål, er en forenkling af procedurerne et af områderne, hvor man kun kommer i mål ved hjælp af øget digitalisering."

Claus Menne, Direktør, Altansmeden​

tegning af pakke i faldskærm

Løsningen​

Automatisk kalkulation og ingen copy-paste

Ved at integrere Zoho Creator, med virksomhedens eksisterende CRM-system, er det lykkedes at skabe et flow i tilbudsgivningen, som har automatiseret flere processer. Ifølge Claus Menne har den mere strukturelle tilgang til tingene været et ekstra plus.

Med Altansmedens nye platform udfylder den potentielle kunde detaljerne for den ønskede altan via en onlineformular. I samme øjeblik som kunden har udfyldt oplysningerne og indsendt formularen, kalkulerer platformen automatisk omkostningerne ved at producere den pågældende altan og notificerer salgsafdelingen, at der foreligger en ny henvendelse og kalkulation – klar til tilbudsgivning.

Baseret på kalkulationerne kan salgsafdelingen nu definere den ønske dækningsgrad samt tilføje standardsatser, hvorefter tilbuddet kan sendes til kunden få minutter efter formularen er indsendt.

tegning af raket der letter

Resultatet ​

Optimerede arbejdsgange  og nye muligheder

Mængden af manuelt arbejde i forbindelse med tilbudsberegninger og -afgivelser er blevet minimeret, da virksomhedens medarbejdere ikke manuelt skal flytte data fra et system til et andet.

Med et forholdsvist simpelt indgreb har virksomheden opnået en kædereaktion af fordele:

Velkommen hos Transformio – skal vi sammen trække i arbejdstøjet?​

TRÆT AF AT SPILDE TID (OG PENGE)?

I vores nye guide, viser vi dig, hvordan “digitalisering” ser ud i virkeligheden, og hvordan simpelt skræddersyet software kan spare dig og din virksomhed for tid (og penge).


Få dit eksemplar nu og læs den over kaffen.
Ved at klikke ‘FÅ DIT EKSEMPLAR NU’ giver du samtidigt samtykke til, at Transformio må sende dig markedsføring via elektronisk post.