Da Sealand Maerske blev etableret i Danmark, var det af praktiske årsager ikke muligt direkte at overføre eksisterende systemer og forretningsgange under Marine Execution-funktionen fra moderselskabet Maersk Line til Sealand Maersk.
Dette medførte at vigtige informationer skulle hentes manuelt fra flere separate systemer, og at de 6 Marine-operatører der hver især sad med de daglige opgaver, udviklede variationer i deres processer.
Konsekvensen af dette var, at den daglige eksekvering blev udført ud fra den enkeltes præferencer fremfor en overordnet guideline, og gerne baseret på forskellige egenudviklede regneark.
Det betød, at hver gang en sag skiftede hænder, f.eks. under sygdom eller andre akut opståede situationer, kostede det yderligere tid og ressourcer for alle involverede parter, der ikke nødvendigvis havde indsigt i, hvordan den enkelte kollega havde udviklet sit personlige system.
Transformios skræddersyede shipping-software samlede trådene for os, og jeg kan med 100% sikkerhed sige, at vores hverdag er blevet nemmere og mere effektiv takket være Transformios input og software.
Lars Varming, String Manager, Sealand Maersk
For at løsne op for ovenstående udfordringer optimerede Sealand Europe i første omgang processen ved at udarbejde en intern aftale om standardkrav til information i e-maildistributionen.
I næste fase etablerede vi dataintegration fra eksisterende interne systemer over til Sealand Maersks nye web-app baseret på Zoho Creator, og skabte derudover datamigrationsløsninger for de ikke-integrerbare systemer.
Og det skabte flere muligheder herunder:
Applikationen muliggør en langt mere strømlinet kommunikation hos Sealand Maersk, da al den relevante data nu er tilgængelig i ét samlet overblik, og den enkelte medarbejder nu blot med et enkelt klik kan videregive relevant information til de korrekte modtagere.
Kombineret med de nye systemintegrationer m.m. endte Marine Execution-teamet med at spare i omegnen af to minutter for hver e-mailtransaktion relateret til et havneanløb. På årsbasis svarer det til over 500 sparede timer, der nu bruges til at skabe værdi for virksomheden.
Alle arbejder nu på den samme platform, og har defor kunne vinke farvel til et hav af forskellige regneark.
Derudover har den enkelte medarbejder nu altid den relevante information med i lommen, da løsningen baseret på Zoho Creator er født med mobilapps til både Android og iPhones.
Selvom vores løsninger er skræddersyede, er vores priser baseret på t-shirt størrelser.
Det kan selvfølgelig være svært umiddelbart at vurdere hvad der dækker jeres behov. Men tag udgangspunkt i, at langt de fleste løsninger falder indenfor kategorierne XS til L.
Du kan også se eksempler på it-systemer vi har leveret, og hvilken størrelse de passer til, ved at klikke lige her.
Vi sætter os ned og tager en snak om, hvilke udfordringer og problemstillinger I oplever sætter en stopper for jeres produktivitet og arbejdsglæde
Med jeres input lægger vi en plan for, hvordan vi bedst når i mål med opgaverne. Når det er på plads, begynder vores konsulent at udvikle jeres løsning sammen med vores erfarne udviklere.
Vi træner jer i jeres nye it-løsning, så den bliver en del af hverdagen i jeres virksomhed. Og står selvfølgelig hele tiden til rådighed bagefter.
I vores nye guide, viser vi dig, hvordan “digitalisering” ser ud i virkeligheden, og hvordan simpelt software giver jer mindre kedeligt arbejde og dermed tid til mere spændende arbejde
Og nej, vi skal ikke bruge din emailadresse, dit telefonnummer eller noget som helst andet for at du kan få lov at læse. Selv tak.