En shippingplatform der sikrer at alt sejler - som det skal

Maersk Line Intra Europe sparer 500 timer om året ved hjælp af en skræddersyet shipping software og automatiserede processer

case udfordring

Udfordringen

Uintegrerede systemer og individuelle processer

Da det nuværende Maersk Line Intra Europe i sin blev etableret i Danmark som Seago Line, var det af praktiske årsager ikke muligt direkte at overføre eksisterende systemer og forretningsgange under Marine Execution-funktionen fra moderselskabet Maersk Line til Seago Line.

Dette medførte at vigtige informationer skulle hentes manuelt fra flere separate systemer, og at de 6 Marine-operatører der hver især sad med de daglige opgaver, udviklede variationer i deres processer.

Konsekvensen af dette var, at den daglige eksekvering blev udført ud fra den enkeltes præferencer fremfor en overordnet guideline, og gerne baseret på forskellige egenudviklede regneark.

Det betød, at hver gang en sag skiftede hænder, f.eks. under sygdom eller andre akut opståede situationer, kostede det yderligere tid og ressourcer for alle involverede parter, der ikke nødvendigvis havde indsigt i, hvordan den enkelte kollega havde udviklet sit personlige system.

Transformios skræddersyede shipping-software samlede trådene for os, og jeg kan med 100% sikkerhed sige, at vores hverdag er blevet nemmere og mere effektiv takket være Transformios input og software.

case løsning

Løsningen

Procesoptimering, dataintegration og datamigrationsløsninger

For at løsne op for ovenstående udfordringer optimerede Maersk Line Intra Europe i første omgang processen ved at udarbejde en intern aftale om standardkrav til information i e-maildistributionen.

I næste fase etablerede vi dataintegration fra eksisterende interne systemer over til rederiets nye web-app baseret på Zoho Creator, og skabte derudover datamigrationsløsninger for de ikke-integrerbare systemer.

Og det skabte flere muligheder herunder:

case

Nøglefunktioner:

case resultat

Resultatet:

Optimerede processer, nye muligheder og farvel til regnearket

Platformen muliggør en langt mere strømlinet kommunikation hos Maersk Line, da al den relevante data nu er tilgængelig i ét samlet overblik, og den enkelte medarbejder nu blot med et enkelt klik kan videregive relevant information til de korrekte modtagere.

Kombineret med de nye systemintegrationer m.m. endte Marine Execution-teamet med at spare i omegnen af to minutter for hver e-mailtransaktion relateret til et havneanløb. På årsbasis svarer det til over 500 sparede timer, der nu bruges til at skabe værdi for virksomheden.

Alle arbejder nu på den samme platform, og har defor kunne vinke farvel til et hav af forskellige regneark.

Derudover har den enkelte medarbejder nu altid den relevante information med i lommen, da løsningen baseret på Zoho Creator er født med mobilapps til både Android og iPhones.

Maersk Line Intra Europes skræddersyede operationsplatform falder i kategorien Large

pris mini

MINI

Det helt simple it-system der blot skal dække behov for eksempelvis registreringer og strukturer på data samt simple automatiseringer.

Platformen skal ikke synkronisere med andre systemer eller give adgang til eksterne brugere

FRA

5.000 kr

+

95 kr

PR BRUGER/MÅNED
Drift, vedligehold og support: 495 kr/måned
pris small

SMALL

Et mindre it-system der ofte bliver skabt til at dække en afdelings arbejdsgange,  databaser og automatiseringer.

Platformen skal ikke synkronisere med andre systemer eller give adgang til eksterne brugere.

FRA

20.000 kr

+

95 kr

PR BRUGER/MÅNED
Drift, vedligehold og support: 495 kr/måned
pris medium

MEDIUM

Den lidt større løsning hvor arbejdsgangene dækker flere afdelinger, funktioner og automatiseringer.

Ofte med integration til eksempelvis økonomisystem eller andre eksterne services

FRA

40.000 kr

+

245 kr

PR BRUGER/MÅNED
Drift, vedligehold og support: 895 kr/måned
pris large

LARGE

Den store it-løsning som håndterer avancerede arbejdsgange, mange databaser og automatiseringer.

Altid med integration til flere forskellige it-systemer og eventuelt ekstern adgang for kunder eller leverandører. 

FRA

95.000 kr

+

245 kr

PR BRUGER/MÅNED
Drift, vedligehold og support: 895 kr/måned

It-løsninger I kan forstå

Vi bygger it-løsninger til jer, der er til at forstå (og bruge), så I kan drive jeres virksomhed med større overskud, indsigt og effektivtet. 

Ingen smarte ord. Ingen tekniksnak.

Kun åbenhjertig dialog om din virksomheds udfordringer, behov og muligheder.

Driv forretning på den smarte måde

Erstat jeres tunge arbejdsgange med et it-system der bliver skabt til at løse jeres problemer

container problem

SAMMEN FINDER VI PROBLEMET

Vi sætter os ned og tager en snak om, hvilke udfordringer og problemstillinger I oplever sætter en stopper for jeres produktivitet og arbejdsglæde

SAMMEN LÆGGER VI PLANEN

SAMMEN LÆGGER VI PLANEN

Med jeres input lægger vi en plan for, hvordan vi bedst når i mål med opgaverne. Når det er på plads, begynder vores konsulent at udvikle jeres løsning sammen med vores erfarne udviklere.

kvinde moderne kontor

DU FÅR LØSNINGEN SERVERET

Vi træner jer i jeres nye it-løsning, så den bliver en del af hverdagen i jeres virksomhed. Og står selvfølgelig hele tiden til rådighed bagefter.

TRÆT AF AT SPILDE TID (OG PENGE)?

I vores nye guide, viser vi dig, hvordan “digitalisering” ser ud i virkeligheden, og hvordan simpelt software giver jer mindre kedeligt arbejde og dermed tid til mere spændende arbejde

Klik på bogen til venstre for at læse

Og nej, vi skal ikke bruge din emailadresse, dit telefonnummer eller noget som helst andet for at du kan få lov at læse. Selv tak.