Et transportsystem der sætter fart på bookingerne
CR Logistic slap for tunge og langsomme regneark ved at opgradere til et skræddersyet transportsystem
Udfordringen
Information spredt ud over flere regneark og apps
CR Logistic er en succesfuld vognmandsforretning i Århus, der primært udfører transporter af møbler samt flytteopgaver.
Virksomheden registrerede deres bookinger, afregninger og ordrer i flere forskellige regneark samt en Google-kalender.
Efterhånden som virksomheden fik flere og flere ordrer, blev regnearkene længere og længere, og det blev efterhånden særdeles vanskeligt at finde de enkelte bookings og tilhørende data.
Al information blev kopieret fra ordreafgivelsen, over i flere regneark, tilbage til virksomhedens ordrekalender og endelig over i en bookingbekræftelsesskabelon. Herefter blev data igen kopieret flere gange, når der skulle aftales afhentnings- og leveringstidspunkter med kunderne.
Det var efterhånden ret store mængder data, der blev kopieret rundt, med tilsvarende risiko for fejl.
Vores nye bookingplatform har gjort vores hverdag så meget nemmere.
Vi sparer meget tid på den enkelte booking, og kunderne er vilde med de præcise opdateringer de modtager på sms.Czeslaw Jankiewich, Ejer, CR Logistic
Løsningen
Bookingplatform og automatisering
For at løsne op for ovenstående udfordringer kortlagde vi i første omgang virksomhedens arbejdsgange, fra tilbudsafgivelse, booking og disponering af ture til levering og afslutning af en ordre.
Baseret på procestrinene, byggede vi en skræddersyet ordrestyrings-platform baseret på Zoho Creator.
Herefter arbejdede virksomheden med en basisløsning i nogle uger, hvor vi justerede platformen til, herefter gik vi igang med at rulle automatiserings-løsninger ud, så virksomheden langt hurtigere kunne ekspedere den enkelte booking.
Ordreplatformen tager højde for og inkluderer blandt andet følgende elementer:
Nøglefunktioner:
- Automatisk udsendelse af bookingbekræftelse
- MobilePay-link integreret i bookingbekræftelse
- Sagsstyring og turøkonomi
- Integration til økonomisystem - automatisk fakturering
- Integration med Google Maps for turoptimering
- Automatiske sms til kunder med ankomsttidspunkt
Resultatet:
Glade kunder og medarbejdere
CR Logistics nye bookingplatform har strømlinet bookingprocessen væsentligt, personalet har nu markant bedre overblik ordre de enkelte ordrer og kan bedre optimere de enkelte vognes ture.
Kunderne modtager meget hurtigere en bookingbekræftelse med betalingslink.
SMS integrationen sørger også for, at kunderne bliver informeret om, hvornår de kan forvente afhentning og levering.
Endelig har integrationen til virksomhedens regnskabssystem, Dinero, gjort at fakturering nu foregår helt automatisk; når godset er leveret, udstedes fakturaen.
Derudover har den enkelte medarbejder nu altid den relevante information med i lommen og bilen, da løsningen baseret på Zoho Creator er født med mobilapps til både Android og iPhones.
Hvad koster en tilpasset
it-løsning?
It-løsninger I kan forstå
Transformio leverer it-løsninger der er til at forstå (og bruge), så I kan drive jeres virksomhed med større overskud, indsigt og effektivtet.
Ingen smarte ord. Ingen tekniksnak.
Kun åbenhjertig dialog om din virksomheds udfordringer, behov og muligheder.
Driv forretning på den smarte måde
Erstat jeres tunge arbejdsgange med et it-system der bliver skabt til at løse jeres problemer
SAMMEN FINDER VI PROBLEMET
Vi sætter os ned og tager en snak om, hvilke udfordringer og problemstillinger I oplever sætter en stopper for jeres produktivitet og arbejdsglæde
SAMMEN LÆGGER VI PLANEN
Med jeres input lægger vi en plan for, hvordan vi bedst når i mål med opgaverne. Når det er på plads, begynder vores konsulent at udvikle jeres løsning sammen med vores erfarne udviklere.
DU FÅR LØSNINGEN SERVERET
Vi træner jer i jeres nye it-løsning, så den bliver en del af hverdagen i jeres virksomhed. Og står selvfølgelig hele tiden til rådighed bagefter.